BHS 2.0 is nieuw en er kunnen nog wat onvolkomenheidjes in zitten.
Op- en of aanmerkingen over BHS 2.0, graag per mail naar dba@lvbhb.nl.
Bekijken Avontuur (BHS-nummer: 13733)
Onderstaande tijdlijn, is gebaseerd op de gegevens in BHS onder de diverse subkoppen van Eigenaren, Motoren etc. onder Gegevens hierboven...
Aanpassingen in BHS onder die subkoppen onder het menu-item Gegevens, hebben dus ook direct invloed op deze tijdlijn.
Heb je suggesties tot verbetering, mail dan naar dba@lvbhb.nl.

Tijdlijn

In 1909 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Cornelis Roossien uit Groningen.


8-9-1909 is het schip gemeten in Hoogezand.
Volgens meting: Hz1434N, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:tjalkschip
Scheepsnaam:Ebenhaëzer
Bouwjaar:1909
Scheepswerf:niet genoemd in Martenshoek
Lengte:23,65 meter
Breedte:4,85 meter
Tonnenmaat:113
Eigenaar:Cornelis Roossien uit: Groningen
Brandmerk:1845 B Gron 1938

In 1909 heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Ebenhaëzer

19-6-1931 is het schip gemeten in Groningen.
Volgens meting: G3269N, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:tjalkschip
Scheepsnaam:Concurrent
Bouwjaar:1909
Scheepswerf:W. Bodewes in Martenshoek
Lengte:23,61 meter
Breedte:4,85 meter
Tonnenmaat:110
Eigenaar:R. Asselman uit: Groningen
Brandmerk:1845 B Gron 1938

16-9-1958 is het schip gemeten in Groningen.
Volgens meting: G9982N, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:motorschip
Scheepsnaam:Avontuur
Bouwjaar:1909
Scheepswerf:Bodewes in Martenshoek
Lengte:24,13 meter
Breedte:4,86 meter
Tonnenmaat:109
Eigenaar:O. Klinkenberg uit: Groningen
Brandmerk:1845 B Gron 1938

In 2014 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Cees en Cindy Korbee uit Krommenie.
Deze had het schip in eigendom tot Hede.


In heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Edith Post uit Krommenie.
Deze had het schip in eigendom tot 2014.


In heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Riekele Asselman uit Groningen.
Ten tijde van meting G3269N (1931) was dit de eigenaar.

In heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Otto Klinkenberg uit Groningen.
Ten tijde van meting G9982N (1958) was dit de eigenaar.

In is er een nieuwe motor geplaatst. Dit is een (dubbel; kan weg) .
De motor is 0 APK. De motor is de huidige motor.

In is er een gebruikte motor geplaatst. Dit is een DAF 1160M.
De motor is van 1978 en is 170 APK. De motor is de huidige motor.

In heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Concurrent