Op- en of aanmerkingen over BHS 2.0, graag per mail naar dba@lvbhb.nl.
Vragen over passen, schouwen, keuren, Varend Monument®, Rondje Sporen Onderzoek, graag per mail naar: sc@lvbhb.nl.
Bekijken Dankbaarheid (BHS-nummer: 10240)
Onderstaande tijdlijn, is gebaseerd op de gegevens in BHS onder de diverse subkoppen van Eigenaren, Motoren etc. onder Gegevens hierboven...
Aanpassingen in BHS onder die subkoppen onder het menu-item Gegevens, hebben dus ook direct invloed op deze tijdlijn.
Heb je suggesties tot verbetering, mail dan naar dba@lvbhb.nl.

Tijdlijn

In 1929 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Wiepko Kuiper uit Veendam.
Deze had het schip in eigendom tot 1932.


17-10-1929 is het schip gemeten in .
Volgens meting: V459N, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:aakschip
Scheepsnaam:Veendam
Bouwjaar:1929
Scheepswerf:Remkes, B in Veendam
Lengte:23,18 meter
Breedte:4,40 meter
Tonnenmaat:76
Eigenaar:W. Kuiper uit: Veendam
Brandmerk:529 B Winsch 1929

In 1929 heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Dankbaarheid

In 1932 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Ijzerhandel Oving uit Groningen.
Deze had het schip in eigendom tot 1932.


In 1932 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Johannes v.d. Wal uit Haskerdijken.
waarschijnlijk tot 1953

Circa 1947 is er een gebruikte motor geplaatst. Dit was een John Fowler stationaire motor.
De motor was van 1946 en was 16 IPK. De motor is niet meer aanwezig.

In 1947 heeft een verbouwing plaatsgevonden van het type: afgetuigd.
De verbouwing betrof

Circa 1950 is een nieuwe zijschroefinstallatie keerkoppeling geplaatst van het merk Ridderinkhof werktuigenfabriek, Hasselt.
Het type is: schuifas met haakse overbrenging. mechanisch. riemoverbrenging en de versnelling/vertraging: .
De keerkoppeling is nog steeds actief.

Circa 1970 is er een nieuw zeil gemaakt voor het schip.
Het zeil is van het type: Grootzeil en gemaakt van dacron door onbekend.
Het oppervlak van het zeil is 47.00 m2.
Er is nog een tweede tuig aanwezig. 242 el groot. katoen nr.2 Wouda Meppel 1936. Klokgaaf.

In 1987 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was van Merle.
Deze had het schip in eigendom tot 1988.


In 1994 is er een nieuwe laadmast geplaatst van pitch pine.
De mast steekt 9,40 meter boven het dek uit.
Voor de mastkoker zijn de volgende bijzonderheden bekend:
bovengedeelte is het binnenstebuitengekeerd deel van de oorspronkelijke mastkoker
Voor de mast zijn de volgende bijzonderheden bekend:
hulpstuk aanwezig om de giek boven de deklast te zetten

In 1995 is er een gebruikte motor geplaatst. Dit is een Samofa 2- S- 108.
De motor is van 1949 en is 25 IPK. De motor is de huidige motor.

In heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Nanne Munneke.
Deze had het schip in eigendom tot 1987.
waarschijnlijk vanaf 1953

is er een nieuw zeil gemaakt voor het schip.
Het zeil was van het type: fok en gemaakt van katoen door niet bekend.
Het oppervlak van het zeil was 11.00 m2.