Op- en of aanmerkingen over BHS 2.0, graag per mail naar dba@lvbhb.nl.
Vragen over passen, schouwen, keuren, Varend Monument®, Rondje Sporen Onderzoek, graag per mail naar: sc@lvbhb.nl.
Bekijken Res Nova (BHS-nummer: 10333)
Onderstaande tijdlijn, is gebaseerd op de gegevens in BHS onder de diverse subkoppen van Eigenaren, Motoren etc. onder Gegevens hierboven...
Aanpassingen in BHS onder die subkoppen onder het menu-item Gegevens, hebben dus ook direct invloed op deze tijdlijn.
Heb je suggesties tot verbetering, mail dan naar dba@lvbhb.nl.

Tijdlijn

In 1895 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was H. Kruize uit Stadskanaal.
Deze had het schip in eigendom tot 1960.
Dit was ten tijde van de metingen in 1912 en 1930 de eigenaar.

21-6-1912 is het schip gemeten in Groningen.
Volgens meting: G1278N, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:tjalkschip
Scheepsnaam:Annechien Sieberdina
Bouwjaar:1895
Scheepswerf:niet genoemd in Martenshoek
Lengte:23,91 meter
Breedte:4,92 meter
Tonnenmaat:142
Eigenaar:H. Kruize uit: Stadskanaal
Brandmerk:447 B Gron 1927

13-8-1930 is het schip gemeten in Amsterdam.
Volgens meting: A7169N, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:tjalk
Scheepsnaam:Annechiena Sebedina
Bouwjaar:1895
Scheepswerf:Verstockt, gebr. in Martenshoek
Lengte:23,93 meter
Breedte:4,95 meter
Tonnenmaat:145
Eigenaar:H. Kruize uit: Stadskanaal
Brandmerk:447 B Gron 1927

In 1957 heeft een verbouwing plaatsgevonden van het type: afgetuigd.
De verbouwing betrof

13-9-1960 is het schip gemeten in Rotterdam.
Volgens meting: R25755N, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:tjalk (drijvend clubhuis)
Scheepsnaam:De Tjalk
Bouwjaar:1895
Scheepswerf:Verstockt, gebr. in Martenshoek
Lengte:24,00 meter
Breedte:4,95 meter
Tonnenmaat:10
Eigenaar:niet genoemd uit:
Brandmerk:447 B Gron 1927

In 1986 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Rein en E. Dragt uit Zwartsluis.
Deze had het schip in eigendom tot 1988.


In 1986 is er een nieuwe grotemast geplaatst van Hout.
De mast steekt 20,30 meter boven het dek uit.

In 1986 heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Res Nova

19-1-1988 is het schip gemeten in Groningen.
Volgens meting: GN1793, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:motorzeiltjalk
Scheepsnaam:Res Nova
Bouwjaar:1895
Scheepswerf:Verstockt, Gebr. in Martenshoek
Lengte:23,88 meter
Breedte:4,95 meter
Tonnenmaat:98
Eigenaar:niet genoemd uit:
Brandmerk:447 B Gron 1927

In 1998 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was Mike Veldhuizen uit Zwartsluis.
Deze had het schip in eigendom tot 2005.
Voormalig LVBHB lid. Opgezegd per 2005-12-31 Reden uitschrijven: Schip verkocht

was een nieuwe keerkoppeling geplaatst van het merk P.R.M..
Het type was: en de versnelling/vertraging: .
De keerkoppeling is niet meer aanwezig.

is er een gebruikte motor geplaatst. Dit is een DAF 615.
De motor is van 1980 en is 89 pk. De motor is de huidige motor.

is er een gebruikte motor geplaatst. Dit is een D.A.F. 615.
De motor is van 1979 en is 96 pk. De motor is de huidige motor.

In heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Annechiena Seberdiena, Siberdina of Sebedina

In heeft het schip een nieuwe naam gekregen: De Tjalk

is er een nieuw zeil gemaakt voor het schip.
Het zeil was van het type: Grootzeil en gemaakt van dacron/classic door Kempers.
Het oppervlak van het zeil was 125.00 m2.

is er een nieuw zeil gemaakt voor het schip.
Het zeil was van het type: fok en gemaakt van dacron/classic door Kempers.
Het oppervlak van het zeil was 50.00 m2.

is er een nieuw zeil gemaakt voor het schip.
Het zeil was van het type: kluiver en gemaakt van dacron door De Vries.
Het oppervlak van het zeil was 34.00 m2.