bestuur feb 2016Het bestuur van de LVBHB vergadert maandelijks op de laatste woensdag van de maand. Hierbij de belangrijkste onderwerpen van de afgelopen vergadering.
Banners: Publiciteit is een van de speerpunten van de vereniging. Om de zichtbaarheid te vergroten is besloten om 20 banners van 15 meter lang aan te schaffen met de tekst “De grootste collectie Varend Erfgoed ter wereld” en het logo van de LVBHB en de FVEN. Daarmee kun je gezien worden!
Communicatie plan 2017 is in het bestuur besproken en van commentaar voorzien. De uiteindelijke versie wordt op de werkgroependag gepresenteerd.
Folder Er is een nieuwe folder samengesteld. Een voorproefje:161004_lvbhb_folder-v
U kunt de folder ook downloaden (pdf, 400 kb).
Werkgroependag  Den Helder 12 november a.s. Het programma op de Terra Nova in de middag wordt ingekort om iedereen de gelegenheid te geven een bezoek te brengen aan de Traditionele Schepenbeurs.
Welkomspakket  voor nieuwe leden wordt aangepast. Informatie zal met een link naar de website verwijzen omdat daar veel te vinden is. Niet iedere PC of laptop slikt de CD-Rom van ‘Schepen die blijven’ tegenwoordig, vandaar dat er gewerkt wordt aan een online versie. Tevens wordt er relevante informatie (CVO, jaarverslag, vrijwilliger worden, het invullen van het BHS, relevante data etc.) en een vlag van de vereniging aan het pakket toegevoegd.
Meting geluidsemissie t.b.v. het CvO Rijn of CBB Rijn. De vereniging heeft een quick scan laten uitvoeren op acht schepen. Het blijkt dat er voldoende indicatie is dat met de huidige normen de grens bij een deel van onze schepen overschreden wordt. We zijn in overleg met het ministerie hierover.
Offerte-portaal: Omdat Gulf gestopt is met het online zetten van de dagprijs wordt er op de website van de vereniging een offerte-portaal geopend. De bedoeling is dat leden elkaar daar informeren over de brandstofprijzen zodat iedereen er voordeel van kan hebben.
Enquête Het bestuur wil door een enquête bij de leden peilen waar er behoefte aan bestaat als het gaat om gewenste informatie en op welke wijze men die info wenst te ontvangen.
Inkoopactie AIS: Tot op heden hebben zich ruim 35 leden aangemeld om mee te doen met de gezamenlijke inkoopactie voor een AIS.
Ongevallenverzekering is afgesloten voor alle vrijwilligers die werkzaam zijn voor de vereniging.
De komende bestuursvergadering vindt plaats op woensdag 30 november a.s.
Reacties of opmerkingen naar de secretaris.
Rob Slangen
notulist van het bestuur