BHS 2.0 is nieuw en er kunnen nog wat onvolkomenheidjes in zitten.
Op- en of aanmerkingen over BHS 2.0, graag per mail naar dba@lvbhb.nl.
Bekijken Adriana Pieternella (BHS-nummer: 13954)
Onderstaande tijdlijn, is gebaseerd op de gegevens in BHS onder de diverse subkoppen van Eigenaren, Motoren etc. onder Gegevens hierboven...
Aanpassingen in BHS onder die subkoppen onder het menu-item Gegevens, hebben dus ook direct invloed op deze tijdlijn.
Heb je suggesties tot verbetering, mail dan naar dba@lvbhb.nl.

Tijdlijn

In 1895 heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Cornelia

In 1910 heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Hendrika

In 1921 is er een nieuwe motor geplaatst. Dit was een Kromhout MD.
De motor was van 1921 en was 35 APK. De motor is niet meer aanwezig.

In 1921 heeft het schip een nieuwe naam gekregen: Adriana Pieternella

In 1921 heeft een verbouwing plaatsgevonden van het type: verlengd.
Dit is uitgevoerd door: 'De hoop der drie Gebroeders' van de gebroeders Paans in Roodevaart.
De verbouwing betrof Een 35 pk kromhout hulpmotor werd geplaatst waarvoor het schip werd voorzien van een machinekamer voor de roef waardoor het schip met 5 meter werd verleng, het S vormige onderwaterschip werd verdiept om een schroefraam voor de schroef van 102 cm te kunnen plaatsen
De werkzaamheden hebben 14.000,- gulden gekost.
Voor de verbouwing zijn de volgende bijzonderheden vermeld:
Schip is gemotoriseerd en daardoor met 5 meter verlengd i.v.m moeilijke omstandigheden van vaart op Wester Schelde maar zeiltuig werd behouden en normaal gebruikt

In 1934 is er een gebruikte motor geplaatst. Dit was een Kromhout 2cylinder.
De motor was 80 APK. De motor is niet meer aanwezig.

In 1978 heeft het schip een nieuwe eigenaar gekregen.  Dit was M Meinema uit Amsterdam.
Deze had het schip in eigendom tot 1985.
Zij woonde op het schip en maakte ook lange reizen naar Frankrijk waarbij het schip onderdak bood aan oa.de Amsterdamse straatband

In 1978 heeft een verbouwing plaatsgevonden van het type: overig.
Dit is uitgevoerd door: Teun van Belt in Grafdijk.
De verbouwing betrof

10-5-1979 is het schip gemeten in AMSTERDAM.
Volgens meting: 25094, die toen gedaan is, golden op dat moment de volgende gegevens:
Scheepstype:Klipper
Scheepsnaam:Adriana Pieternella
Bouwjaar:1895
Scheepswerf:Van den Adel in Papendrecht
Lengte:18,70 meter
Breedte:4,86 meter
Tonnenmaat:18
Eigenaar: uit:
Brandmerk:156 B Midd 1957

In 2000 is een nieuwe C B 3 keerkoppeling geplaatst van het merk PRM.
Het type is: hydraulisch en de versnelling/vertraging: 1:3.
De keerkoppeling is nog steeds actief.

In 2000 is er een gebruikte motor geplaatst. Dit is een DAF DD 575.
De motor is van 1968 en is 84 APK. De motor is de huidige motor.

In 2000 heeft een verbouwing plaatsgevonden van het type: restauratie.
Dit is uitgevoerd door: Peter Sieperda cs. in Osingahuizen.
De verbouwing betrof ingrijpende restauratie naar het beeld van 1895 in hoofdlijnen en details met gebruik van co2 lastechniek.
Voor de verbouwing zijn de volgende bijzonderheden vermeld:
Schip is nu in gebruik als varend woonschip met thuishaven Amsterdam